bun venit

Airsoft Park anunta ca s-au deschis inscrierile pentru jocuri la liber pana la urmatorul event (probabil Zed Invasion).

Nu trebuie decat sa va anuntati din timp participarea in vederea programarii. Accesul la terenurile de joc este gratuit, prioritate avand primii programati si grupurile mai mari.

Pentru ca recrutii sa-si poata face o idee despre cat de tare dor bilele, sunt trimisi la 20 de metri si se trage asupra lor la picioare. Bilele le simti, pisca un pic, este adevarat.    

Se impart armele celor care au venit sa le inchirieze (la Bradulet avem deja 14 replici), se stabilesc echipele, se delimiteaza terenul, se stabileste scenariul si se trage la sorti echipa care asigura defensiva. Dupa ce echipele se despart, incep discutiile referitoare la strategiile care urmeaza a fi puse in aplicare. Atunci se afla care jucatori merg pe flancuri, sau pe centru, care trag primii si care se infiltreaza in baza inamica. Posesorii de pusti cu luneta sunt trimisi la inaltime, sau stau mai in spate, fiind aparati de catre cei care poseda arme automate. Altii, mai experimentati sunt plasati in puncte cheie, fiecare avand misiuni precise. Cei mai sprinteni formeaza trupa de asalt. Unii au si statii de emisie-receptie. Echipa care se preda arboreaza un steag alb.

 

Mod de joc 1:

Scopul partidei este sa muti steagul echipei din propria baza in baza echipei adverse. Echipa adversa nu are voie sa faca camping in baza, decat sa se plaseze pe pozitii de aparare. In timpul mutarii, steagul trebuie sa fie vizibil permanent.

Steagul nu poat fi capturat de inamic, doar coechipierii pot sa-l ridice si sa continue. Prin urmare, in momentul in care un jucator a pierdut steagul, echipa este obligata sa-l recupereze ca sa poata continua jocul. De asemenea scopul poate fi de a apara steagul in propria baza.

Mod de joc 2:

Echipa este formata din 5-6 jucatori, din care 2 generali. Modul in care se disting poate fi: salut distinct, uniforma, insemne specifice etc. Acestia au (nu au) restrictii la ce fel de arme pot sa foloseasca. Armata are voie sa foloseasca maxim 2 oameni pentru recunoastere, restul jucatorilor fiind obligati sa ramana intr-o anumita zona de lupta si cunoscuta doar de un membru inamic. Din momentul in care atacul e lansat, membrii armatei impreuna cu generalii se pot muta oriunde pe teren. Scopul este protejarea generalilor.

Mod de joc 3:

Echipa este formata din 3-4 jucatori plus 2-3 in Rezistenta.
Scopul este infiltrarea in spatele zonei de conflict pentru a lua legatura cu Rezistenta si a extrage liderul. Apoi planuiesc cum, pe cine sa elimine. Dupa indeplinirea misiunii, acestia trebuie sa se retraga. Rezistenta poate ramane la baza sa acopere retragerea.
In situatia in care Rezistenta afla cine sunt generalii poate transmite informatiile doar in momentul intalnirii cu echipa.

 

Mod de joc 4:

Recuperarea ostatecului aflat la Insertion Point. Scop secundar, eliminarea fortelor armate aflate in zona.
In momentul in care ostatecul a fost luat, echipa mercenarilor trebuie sa-l transporte in siguranta la Extraction Point, moment in care au castigat partida. In timpul transportului ostatecului, daca acesta este ucis de armata, mercenarii pierd partida.
Daca joaca mai multe echipe, ostatecul va deveni parte a echipei care il ridica prima.
Daca ostatecul ramane singur (fara nici un membru al echipei), poate trece de partea echipei ramase.

Acestea sunt doar sugestii, care pot sta insa la baza dezvoltarii de scenarii.

 

Generalitati

Derularea jocului, indeplinirea scopurilor indicate, respectarea Regulamentului pot fi controlate de persoane neutre, delegate in acest scop. Deciziile si indicatiile arbitrilor (moderatorilor) se bazeaza pe Regulament si sunt obligatorii pentru toti membri echipelor, iar ele nu se pun in discutie pe parcursul jocului.  Jocul se bazeaza pe bunul simt si onestitatea fiecarui participant. Sunt acceptate la joc persoane cu varsta peste 18 ani. Persoanele sub 18 ani sunt primite doar insotite de un tutore. Cat timp participati la jocuri organizate in locuri amenajate, va dati in mod tacit acordul sa fiti fotografiati sau inregistrati. Imaginile pot fi distribuite sau publicate. Daca doriti sa nu fie facute publice, trebuie sa specificati aceasta inainte sa incepeti jocul. “Mortul” trebuie sa mearga in locul special , stabilit inaintea jocului in cazul scenariilor fara medic, altfel trebuie sa astepte venirea medicului in locul in care a “murit”. Jucatorul eliminat nu are dreptul de a transmite arma, bile, statii de comunicare sau orice fel de echipament care poate oferi un avantaj tactic coechipierilor si nici sa ofere informatii despre inamic. Cei ce nu recunosc loviturile, adica “nemuritorii” vor primi un prim avertisment, ca apoi la repetarea greselii sa fie eliminati de la joc. Deasemenea “nimeritorii” (cei care striga pe teren “Iesi afara te-am lovit”) vor avea parte de acelasi tratament. In afara locatiilor si in timpul deplasarii replicile nu se tin la vedere.

 

Limitari

   1. Puscasi (nu exista restrictii legate de lungimea armelor si tipul de incarcator) – maxim 120 m/s;
   2. DMR ( se accepta doar arme lungi, incarcatoare mid sau low capacity si folosesc tragere doar foc cu foc ) – maxim 150 m/s
   3. Bolt Action (armele lungi, cu incarcare manuala dupa fiecare tragere) – fara limita

Vitezele sunt masurate cu bile avand masa de 0,20 grame, iar replica are setat hop-up-ul la minim. Gramajul maxim al bilelor folosite este de 0.28 g, exceptand armele incadrate in categoria Bolt-Action. Distante minime de angajament in functie de puterea armelor (se accepta o marja de eroare de 6 m/s):

   1. pana in 120 m/s – 5 metri.
   2. intre 120 m/s si 150 m/s – 10 metri
   3. peste 150 m/s – 15 metri

- Toate replicile vor trece pe la cronograf la inceputul zilei. Nu vor putea fi folosite replicile ce depasesc cu mai mult de 5m/s viteza maxima admisa.

- Se recomanda folosirea bilelor biodegradabile. - De mentionat faptul ca majoritatea repliclor ACM (chinezesti) sunt inconstante la probele cronograf, astfel incat este posbil ca intro zi una sa se incadreze in viteza maxima acceptata, iar in alta sa nu poata fi folosita pentru ca a scos peste limita admisa.
- Se interzice participarea la joc fara echipamentul minim necesar pentru protectie.
- Se interzice deschiderea focului asupra persoanelor ce nu participa la joc, precum si asupra animalelor.
- Se interzice participarea la joc a persoanelor in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor.
- Este interzisa aducerea la joc a armelor reale de foc, a armelor cu lama taioasa sau a materialelor pirotehnice.  Se interzice aprinderea focurilor in afara spatiilor amenajate.

- Este obligatorie pastrarea curateniei.

 

Echipament

Se accepta hainele de tip militar, de camuflaj sau uni (minim vesta), bocanci, ghete sau incaltaminte sport inalta. Nu sunt acceptate hainele largi si/sau culori tipatoare. Fata trebuie protejata cel putin cu ochelari de protectie, iar copiii sa poarte masca. Pot fi folosite casti, sepci, cotiere, genunchiere, etc. Membrii unei echipe trebuie sa aiba semne distinctive pentru a putea fi usor de identificat echipa din care fac parte.

 

Penalizari:

1. Un joc sau o ora, in functie de scenariu (pt. incepatori – avertisment)

2. Doua jocuri sau doua ore (in functie de scenariu)

3. Executie sau trimis acasa

4. Intra la incepatori

5. Revenirea la locul de plecare

 

Jucatorul capturat

Orice jucator poate fi capturat. Jucatorul capturat poate fi interogat. Daca raspunde corect la trei intrebari, el nu poate fi executat, ci trebuie eliberat, cu arma si munitia. Se interzice tinerea jucatorului in captivitate mai mult de o ora. Daca jucatorul capturat a fost "executat", i se interzice sa transmita coechipierilor activi date despre echipa adversa. Jucatorul eliberat nu poate fi atacat pana cand ajunge in zona coechipierilor. 

 

Siguranta?

Organizatorii vor tine la inceputul fiecarei zi de joc un instructaj. Este necesar ca membrii noi cat si cei vechi sa inteleaga si sa respecte aceste reguli. In cazul in care apar nelamuriri, sa se adreseze organizatorului, acesta avand obligatia sa le lamureasca. Membrii cu experienta care au ascultat briefing-ul sunt rugati sa nu intervina pe durata prezentarii, astfel permitand jucatorilor noi sa asimileze regulile de siguranta, regulamentul, cat si scenariul. Dupa instructaj, jucatorii cu experienta pot aduce completari. “Safe Zone” va fi clar delimitata de suprafata de joc si mentionata. Inainte de a intra in zona de siguranta, asigurati-va ca arma este pusa pe safe sau in holster si eventual scoateti incarcatoarele. Cat timp nu sunteti in Safe Zone sunteti in pericol de a fi lovit de bile si trebuie sa purtati protectie aprobata pentru ochi. Daca echipamentele de protectie cu care ati venit de acasa nu sunt considerate suficiente, vi se va da o masca de protectie Full Face. Daca vi s-au aburit ochelarii va puteti intoarce in Safe Zone pentru a-i curata. Se recomanda portul de masti Full Face pentru persoanele sub 18 ani. Atunci cand un arbitru vi se adreaseaza sunteti obligati sa il ascultati si sa-i urmati indicatiile. Orice reglaje si teste se vor face in zone special desemnate, numai inaintea pornirii jocului sau in pauze, cand pozitia tuturor jucatorilor este cunoscuta si in afara traiectoriei bilelor. Este interzis accesul in zonele cu risc de prabusire, alunecare, sau cu alt gen de risc. Aceste zone vor fi mentionate in briefing-ul de siguranta si aratate jucatorilor. Este foarte important ca toti jucatorii sa inteleaga care sunt aceste zone si sa le ocoleasca. De asemenea este interzis accesul in alte zone decat cele delimitate pentru joc si Safe Zone. Fumatul este permis doar intr-un loc anume.  

 

Dictionar

Incepator  -  Persoana venita la joc de mai putin de 5 ori
Avansat  -  Persoana venita la joc de cel putin 5 ori, poseda replica, uniforma si echipament de protectie (ochelari/masca, etc)
Penalizare  -  Sanctiune pentru nerespecatarea unei reguli de joc
Safe-Zone  -  Zona sigura, special desemnata/delimitata conform scenariului de joc, care nu reprezinta teritoriu de joc.
Respawn  -  Zona desemnata in cadrul unui scenariu in care , in timpul jocului, jucatorul eliminat “invie"
Blind fire  -  Trasul cu replica fara a avea o linie vizuala directa asupra tintei
Team leader  -  Liderul desemnat/ales al unei echipe
Arbitru  -  Persoană autorizată să soluționeze un litigiu, calificată, însărcinată să arbitreze o competiție.
Injurii  -  Vorbă sau faptă care lezează demnitatea sau reputația cuiva; insultă; ofensă adusă cuiva în public; afront
Inamic  -  Membru al echipei adverse
Ricoseu  -  Lovitura indirecta, rezultata in urma impactului cu un alt corp
Cronograf  -  Instrument/dispozitiv electronic folosit pentru a determina viteza unui proiectil
Hop-Up  -  Dispozitiv ce imprima o miscare de rotatie bilei, cu scopul de a mari distanta si acuratetea.
Angajament  -  Tragerea asupra unei tinte.
Clasa  -  rolul practicantului in functie de arma cu care joaca
Minimum Engagement Distance (MED)  -  distanta minima de la care un jucator are voie sa traga.

TOP GENERAL
01.Stanculescu Mihail "Hammer"1820p
02.Mihai "Mitzu Airsoft"1740p
03.Dorin "Ovi Paradactil"1320p
04.Dan Rosu "Doctoru"1110p
05.Mesteru' Manole1030p
06.Sandu "Vice" 920p
07.Asprete Valsan "the Unique"810p
08.Stefan Galigan740p
09.Dani "Holy Cow" Stanculescu520p
10.Martha "Kitty" C.360p
TOP 2009
01.Stanculescu Mihail "Hammer"1820p
02.Mihai "Mitzu Airsoft"1740p
03.Dorin "Ovi Paradactil"1320p
04.Dan Rosu "Doctoru"1110p
05.Mesteru' Manole1030p
06.Sandu "Vice" 920p
07.Asprete Valsan "the Unique"810p
08.Stefan Galigan740p
09.Dani "Holy Cow" Stanculescu520p
10.Martha "Kitty" C.360p